Princess 249401 zwart, zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 83 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Princess 249401 zwart, zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,5

Teus Groeneveld 14-05-2017

Blijft maar goed werken !

Geweldig apparaat en fantastische koffie !
Ik gebruik hem al 2 jaar ZONDER ontkalking en nieuw koolstoffilter. Gewoon vergeten. Ik denk dat ik nu ruim 700 keer gebruikt heb al alles draait nog als een tierelier ....

Linda32 30-04-2014

Wij hebben dit apparaat nu twee jaar. Iedere keer als we koffie maalden, moest je met het kwastje het gootje, waar de gemalen koffie doorheen ging schoonmaken, anders slipt ie dicht. Verder heerlijk, lekkere koffie. Bonen van de Lidl zijn het lekkerst, komen ook het beste uit de bus. Nu wilde ik laatst het dekseltje eraf halen om het is de vaatwasser te doen. Gaat de hele kan stuk. Geen probleem denk ik, koop ik wel een nieuwe kan. Is zo niet aan te komen, ook niet op marktplaats. Daar staan genoeg van deze koffiemachines te koop echt héél veel.Maar een losse kan wordt moeilijk.
Princess een e-mail gestuurd, maar nog steeds niks gehoord. Op hun site staat wel de koffiekan als los onderdeel te koop, maar er staat geen prijs bij en is dus ook niet te bestellen. Mijn e-mail is denk ik nog in behandeling of zo. Ik weet niet of ik nog wel ooit een Princess-apparaat koop.

Rkarels 09-01-2014

Wij hebben het apparaat nu 9 maanden. Altijd goed bijgehouden qua onderhoud. Nu ineens maalt hij geen bonen meer en loopt ook het water niet door zonder dat ik de maalmachine gebruik. Krijg code E01. Ik heb het glaasje bovenop losgeschroefd en nogmaals dat vakje daaronder goed schoongemaakt. Als ik hem nu aanzet hoor ik een tik, dat hij aangaat, maar er gebeurd nog steeds niets? Iemand een advies wat ik hiermee kan doen?? Zou dit ook de verstopping kunnen zijn van dat boontje in de leiding?? Hoor graag van jullie ! Alvast bedankt voor de reacties. Groet Roger

Opdev000 15-02-2014

Ik heb hetzelfde. Het water loopt niet meer door. Het apparaat geeft veel stoom maar er gaat geen water door het apparaat. Ik heb het ontkalkt maar het werkt nog niet.

249401 04-03-2014

Hoi,
Deze code ken ik nog niet heb de app al ruim 2 jr altijd goed schoongemaakt. ik heb de bovenste maalbak gedemonteerd en de app op zijn rug gelegd kruiskop erbij en 3 tot 5 mm tegen de klok indraaien om de bonen bovenin vrij te krijgen natuurlijk als de stekker eruit is he'
soms helpt het enorm om hem dan nog even in de lucht "Hierna" op de kop te houden je zult zien dat je er minstens een LUNGO kopje vol aan bonen en afval terug krijgt.
bovenste kijkglaasje is handig als er binnen de schuifpui onder niet goed dicht wil (kan onderuit nemen, filterbak openen kijk dan door het kijkglas onder de filterbak zit een ijzeren schuifpui (als de stekker eruit is)<<< kun je deze naar achteren schuifen. soms wil hier ook een boon verstopt zitten in een hoekje

Maar na gisteren na zoveel onderzoek naar dit app heeft de mijne het nu ook begeven...

NIIIK 26-11-2013

Na wat lawaai heb je echt een lekkere bak koffie. Heb het dan ook vrienden aangeraden. Maar.... na enkele maanden begint het ontkalkingslampje te branden. Tabletten, oma's tips het mag allemaal niet baten. Nu na ongeveer 18 maanden en gemiddeld een halve kan koffie per dag is het toch echt afgelopen. Het apparaat produceert alleen nog stoom en herrie.

aldiwijn 27-09-2013

Heeft 2,5 jaar heerlijke koffie gezet. Maakt wel erg veel lawaai. Gebruiksgemak is redelijk, als je elke dag de koffie hetzelfde wilt. Echter, al vrij snel begint het ontkalkingslampje te branden.Daarnaast is het knopje voor het openen van het filter na 2,5 jaar kapot, begint hij enorm te stomen en blijft er damp achter het glas zitten. Voor de prijs van dit apparaat had ik een langere levensduur verwacht.

Surferbart 10-09-2013

Koffiezetapparaat nu zo'n 3 maanden in bezit. In het begin even uitproberen met koffiesterktes, maar bevalt tot nu toe god. Lekkerste koffie voor deze machine wat mij betreft de Jumbo Dark roast, en dan de sterkste maling. Tot nu toe geen problemen met de machine gehad. Malen maakt wel flink lawaai.

jterluun 15-06-2013

Maakt erg veel lawaai bij het malen. Zet bij gelijkblijvende instellingen bij zelfde hoeveelheid water, verschillende sterkte van koffie. Koffie maalsel hoopt zich regelmatig op in toevoer kanaal naar filter en blokkeert deze.

thejaa 22-01-2014

Ik heb precies hetzelfde. Na een half jaar van heel goed gebruik, nu steeds hele slappe koffie, terwijl hij op sterk staat. Soms zit er dan maar heel weinig gemalen koffie in de filter. Ondanks schoonmaken van het compartiment.
Heb een mail gestuurd naar Princess. Wacht op reactie.

thejaa 16-02-2014

Ik had dezelfde problemen. Heb mij voor laten lichten bij "Kookpunt". Het compartiment bovenop loshalen en goed stofzuigen en leegpulleken met een vork of zo.
Onze was verteld dat we waarschijnlijk te vette bonen gebruiken.
Nu gebruiken wij bonen van kookpunt en de koffie is zalig en geen problemen meer.

heeren 14-06-2013

Nadat het eerste apparaat in stoom was opgegaan kreeg ik van de levrancier (sligro) een nieuwe, dit keer van het merk Donna maar precies hetzelfde apparaat. Ging bijna 1 jaar goed maar hield toen op met malen. Bij Sligro vond men het geen klantvriendelijk idee om weer hetzelfde apparaat mee te geven en kreeg ik mijn geld terug. Bijzonder netjes vond ik dat van Sligro. Heb nu een gewoon koffiezetapparaat (krups) gekocht en een aparte bonenmaler. Koffiebonen van Lidl, en heerlijke probleemloze koffie

arne1111 13-06-2013

Na anderhalf jaar begaf dit koffiezetapparaat het. Gooide er vier bakjes in en er kwam er uiteindelijk maar 1 uit. Maar na het lezen van enkele reviews heb ik de onderkant eraf gehaald slangetje losgetrokken en met een breinaald twee koffiebonen eruit gedrukt, die vast waren komen te zitten in de toevoer naar het waterbuisje in het waterreservoir. Vervolgens slangetje en klemmetje er weer op gedrukt.... Nu pruttelt hij weer als vanouds maar dan met wat minder stoom en waterverlies. Dus als er vier kopjes ingaan komen er ook weer ongeveer vier uit (iets minder). Dus na alle negatieve ervaringen hier toch nog ff een positieve en misschien hebben andere hetzelfde probleem ermee als ik had. Dan is dit mogelijk de oplossing. Succes

kieskeurig17 10-09-2013

Waar vind ik info over hoe je het apparaat uit elkaar haalt?

Cath200 11-09-2013

Arne, fantastische tip, dank ! Ik wil dit ook proberen, maar ben minder handig. Het ijzeren plaatje heb ik eraf gekregen, maar zie slangetjes waar geen water doorheen loopt denk ik. Hoe krijg ik rest vd onderkant eraf? Alvast bedankt.
Catharina

arne1111 12-09-2013

@cath. Kijk in het waterreservoir. Daar zit een verlaging in. Dit is de plaats waar het water en de koffieboontjes in verdwijnen. Als je de onderkant eraf haalt zie je dat op deze plaats een doorzichtig slangetje is bevestigd dmv een ijzeren draadje/klemmetje. Trek dit draadje los en duw met een lang dun voorwerp..bv een breinaald de koffieboon eruit.
Vergeet niet daarna het slangetje weer te bevestigen. Btw het klemmetje hoefde er bij mij niet af....geloof ik

Margriet52 31-05-2013

Wat een vreselijk apparaat 2 in een jaar tijd naar de knoppen. Wij vinden koffie van versgemalen bonen lekkerder als andere koffie. Maar dir is echt een schande. Iedere keer schoongemaakt, en ontkalkt maar de stoom komt overal uit. Knopjes werken niet meer en het display is helemaal vochtig.
Ik ga straks voor een apparaat van 20 euro en een aparte koffiemolen. Want de Philips heeft hetzelfde mankement. En dan dat onding blijven verkopen voor een hoog bedrag. Ding is nog geen 10 euro waard.

princess249401 10-05-2013

De machine was al eens ter reparatie geweest maar nu begon hij weer te stomen. Maar geen nood; mijn man heeft de oplossing gevonden. Je schroeft gewoon de onderkant van het apparaat open. In het toevoer leidinkje naar het verwarmingselement zit een bruin terugslagklepje. Hierin zat inderdaad een boontje. Hij heeft dit klepje er maar gelijk uitgehaald om herhaling te voorkomen. Nu hebben we een machine die enorme herrie maakt en bovendien komt het kokende water terug in het waterreservoir, dat is gelijk handig voor de thee zegt hij. Hij is al heel wat uurtjes mee zoet geweest. Dat is nou leuk aan deze machine; na het koffiedrinken heb je ook nog wat te doen.

JetvR 05-05-2013

Fijn apparaat, jammer dat er steeds vocht in de display komt tijdens het koffiezetten waardoor hij na ongeveer een jaar de geest geeft

Edje120 21-09-2013

Idd hier precies hetzelfde vanmorgen begaf hij het net buiten de garantie bizar gewoon voor zo'n prijs en dan na een jaar naar de klote nooit meer een princess voor ons.

heeren 14-02-2013

Hoe is het mogelijk dat Princess dit onmogelijke apparaat blijft verkopen ondanks alle mankementen die eerder regel dan uitzondering zijn. Ik heb weer een nieuw defect. Het klepje dat open moet gaan om de gemalen koffie door te laten zit vast waardoor de gemalen koffie zich ophoopt in het reservoirtje met het klepje en niet in het filterzakje komt.

Kiekeuro 17-01-2013

Echt een waardeloos apparaat, zou direct uit de handel genomen moeten worden het 1e exemplaar na 1 jaar zat het display vol met condens en kwam er waterdamp uit allerlei spleten.
Apparaat opgestuurd en een nieuw exemplaar gekregen.

Deze heeft 4 maanden goed gewerkt totdat plotseling het licht in de keuken uitging, fikse kortsluiting.
Apparaat naar de Kliko en op zoek naar een goede koffiezetter.

rotprincess 11-01-2013

Echt een waardeloos apparaat, smaak is wrang, en heb toch echt verschillende bonen geprobeerd, molen doet het niet meer inmiddels, en nu de gewone koffie ook niet ! binnen een jaar ! heb hem kado gekregen maar voor mij nooit meer Princess !

rotprincess 31-01-2013

even een update ++ ik heb het apparaat teruggebracht naar marskramer en ben gebeld dat het niet meer te repareren is, heb geld terug en heb nu de 249402 ++ na 1 dag al de foutmelding E01 dus morgen lekker terug met dat ding, voor mij niet meer !!

Ipn 31-12-2012

Ook bij mij ging het apparaat stomen. Ontkalkt. Maar er kwam bijna geen water meer door het filter.
Het apparaat heb ik aan de kant gezet. Maar vandaag de reviews nog maar eens gelezen. Veel mensen met dezelfde problemen. Tot ik de reactie van blablaivo las. Hij had een koffieboon vast zitten in het reservoir. Ik kijken met een zaklamp en ja hoor. Bij mij het zelfde probleem. Gepulkt met een vork. Apparaat op zijn kop. En hij doet het weer!!!!!
Bedankt Ivo

buggle01 30-12-2012

heb deze machine nu ruim anderhalf jaar en ook ik veel bekende problemen mee gehad. de eerste keer was half jaar geleden, toen bleek er inderdaad boontje in het reservoir te zitten, dus dat hielp, maar hij ging steeds slechter werken en nu komt er overal stoom uit en loopt het water niet of nauwelijks door. Alles nagekeken en regelmatig met juiste middel ontkalkt, maar niks helpt. heb nu mail gestuurd naar de serviceafdeling van Princess. ben benieuwd, maar ik kan het niet aanraden deze machine te kopen.

s.neef 18-11-2012

wij hebben deze nu een jaar en is nu geen koffie maar een stoommachine geworden
Je giet et 8 koppen water in en er komen 5 koffie uit rest verdampt en koffie ie dan te sterk
Wij hadden hem tijdig ontkalkt met juiste ontkalkings flesje
Is niet meer te gebruiken en mijn advies is deze niet kopen
zonde van je geld.

henjo 19-11-2012

nou wij hebben hem nog maar een half jaar en dezelfde klachten
overal komt stoom uit, aanrechtblad zit onder de kalkvlekken en bovenkastjes zijn ook al beschadigd door de stoom

heeren 21-10-2012

Apparaat zou uit productie gehaald moeten worden. Zoveel dezelfde klachten. Ook bij mij ging ontkalkingslampje branden. Na ontkalking geen redden meer aan, stoomde als een locomotief uit alle hoeken en gaten. Water achter het display en geen drinkbare koffie meer. Heb bij Sligro nieuwe gehad, de man die hem gaf zuchtte eens, ik hoefde het niet eens uit te leggen. Na enkele weken gebruik brandt ook hier weer het ontkalkingslampje, ondanks eerdere slechte ervaring toch ontkalkt, werkt wel maar lampje blijft branden. Om een aanvaardbaar kopje koffie te krijgen moet je wel erg veel experimenteren en dan nog is het de ene keer lekker en de andere keer niet. En dat allemaal omdat Nespresso zo duur is!

Jamila44 14-10-2012

Ik heb het apparaat sinds september de koffie is erg koud en moet warm worden door het warmhoudplaatje voor een beetje sterke koffie moet je veel koffie en heel weinig water gebruiken ik ben niet tevreden over het apparaat en wou dat ik eerst de reviews had gelezen dan had ik hem zeker niet gekocht

Mickey76Mouse 19-04-2013

Klopt, heb ik ook last van maar goed met het juiste product ontkalken geeft een betere temperatuur van de koffie.

G.Koopmans 27-08-2012

Verleden jaar hebben we dit apparaat gekocht en al na 2 maanden kwam de gemalen koffie niet in het filter. Er zit een schuif in en die ging niet meer open zodat alle koffie ergens binnenin bleef zitten. In de winkel konden we hem omruilen. Deze nieuwe heeft het 9 maanden goed gedaan, maar toen begon hij opeens erg te stomen. Er kwam heel weinig koffie uit. we hebben hem ontkalkt, maar daarna bleef de schuif weer vast zitten, waardoor de gemalen koffie ergens bleef hangen. Het was nog steeds binnen de garantietijd en hebben ons geld terug gevraagd. We kijken nu naar een ander merk.

andrea 09-11-2016

die van mij maalt wel maar de koffie komt niet in de filter terwijl er niks blijft zitten dus waar je het schoon zou moeten maken zit geen koffie in snap nu ff niet meer waar ik het moet zoeken waar de fout zit heb paar keer geprobeert om leeg te laten malen maar ook dat mocht niet baten heeft iemand nog een idee hoe dit op te lossen is

Ramon Alberts 16-07-2012

Ik heb het apparaat nu 10 maanden en het ontkalkingslampe ging branden. Volgens de handleiding ontkalkt en er kwam inderdaad kalkachtig water uit, sjofar sogood. Na de procedure wil de machine niet meer malen, er kwam geen maalsel meer uit maler! Ik moet het apparaat nu opsturen naar Middelharnis. Veel werk om apparaat in kleine verhuisdoos goed stevig in te pakken. Ben benieuwd wat ze vinden.

Ramon Alberts

Gerritsen1973 07-06-2012

Ik ben ook uiterst ontevreden over dit apparaat. Ik heb m een jaar maar na een paar weken gaf het al problemen. Het ontkalkingslampje ging branden en gaat niet meer uit ook na ontkalken niet. Dit was natuurlijk nog lang niet nodig na een paar weken gebruik maar je probeert wat. Verder blijft er teveel gemalen koffie achter in het reservoir waardoor slappe koffie. En je kunt dat reservoir ook niet schoonmaken volgens de beschrijving van de handleiding. wij hebben het met de stofzuiger(!) moeten verwijderen. Ding is opgestuurd met deze klachten, kregen m binnen een week retour met een briefje dat er geen problemen zijn gevonden!! Hij is waarschijnlijk niet eens uit de doos geweest. We sluiten m thuis weer aan en wat denk je.....het ontkalkingslampje gaat gelijk weer branden! Wat een prutsapparaat!!

Mickey76Mouse 19-04-2013

Er zit een fout in de handleiding, download een nieuwe en verwijder de stekker als dat moet.

mss52 18-05-2012

Heb al een hele tijd dit app willen kopen heb het nu eindelijk, ik vind de koffie vies smaken.
Heb altijd DE goud en heb die nu in bonen, maar het smaakt nergens naar.
De kleur zit eruit als een stevig bakkie, maar de smaak is net slootwater.
Welke bonen zijn lekker?

heeren 21-10-2012

Ik gebruik bonen van Ikea, niet duur en redelijk lekker te drinken. Wel moet ik het apparaat op 4 kopjes zetten (voor 2) anders is het te slap. Qua water doe ik er circa 3 kopjes in. Het is even experimenteren. Het is minder duur dan Nespresso maar ook minder lekker.

Josk79 20-05-2012

Je moet even wat gaan proberen met de afstellingen. Grovere/fijnere maalgraad en/of sterker/slapper en/of bijv. 5 water en 6 koffie. Zo kom je vanzelf op een lekker bakkie. Perla goud van AH is ook lekker net als Lavazza maar die is wel een stuk duurder.

fabiola66 22-05-2012

ja dat vond ik ook in het begin moet ik eerlijk bekennen.maar dat is even zoeken.wij vinden de c1000 rood koffiebonen erg lekker(en ze zijn hier altijd snel uitverkocht en zeker als ze in de aanbieding zijn).de maling op stand 3 en voor 4 bakkies 6 water.wij hadden normaal pittig van de c1000 met senceo.dus als je sterker wilt 4 water? ik vond de DE bonen niet lekker en de andere ook minder.en we hebben zelfs de dure bonen geprobeerd.Simon Levelt maar dan moet je wel sterke bonen nemen .want het werd gauw slappe koffie.nou succes!

gejoro 10-05-2012

Nooit geen problemen gehad, heerlijke koffie, totdat ook ons apparaat ging"stomen" Na het lezen van enkele reviews zat er ook bij ons apparaat een boontje in de watertoevoer. Deze verwijderd en hij doet het weer als vanouds!!!

miss_Ietje 11-08-2012

en hoe verwijder ik dit boontje, want ik denk dat ook wij dit hebben?